Residential area, Urban design, Tower block, Cloud, Sky, Building, Architecture, Neighbourhood, Condominium

Hindistan 5 trilyon dolarlık bir ekonomi olmayı hedefliyor, ancak bunun için altyapı boşluklarını ele alması gerekiyor.

ÜLKE RAPORU: HİNDİSTAN

5 trilyon dolarlık ekonomi hedefi

Hindistan, inşaat ekipmanı alanında dünyanın en büyük pazarlarından biri olarak öne çıkıyor. Bunun önemli bir nedeni, hükümetin altyapı inşa etmeye yönelik politikalarıdır. Üretime dayalı ekonomi yoluyla iş dünyasında küresel bazda varış noktası olmayı arzulayan Hindistan, birinci sınıf altyapıya duyulan ihtiyaç sebebiyle daha fazla odak noktası haline geldi. Business Wire'ın raporuna göre, mevcut büyüme hızıyla Hindistan, 2030 yılına kadar ikinci en büyük inşaat ekipmanı pazarı haline gelebilir. Rapor, Hindistan’da inşaat sektörünün 2021'de %17,1 büyüme kaydettiğini belirtiyor ve bu büyüme Covid-19 kısıtlamalarının sürekli gevşetilmesi, yol ve otoyol sektöründeki inşaat faaliyetlerinin geliştirilmesi nedeniyle gerçekleşti.

2019'da Başbakan Narendra Modi, Hindistan’ı 2024-25'e kadar 5 trilyon ABD doları değerinde bir ekonomi haline getirmeyi hedefledi. Ülkenin bu hedefe ulaşması için zamana ihtiyacı var, ancak ekonominin büyümesine yardımcı olmak için altyapı yatırımlarının yapılmaya devam ettiği apaçık ortadadır. Ulusal Altyapı Boru Hattı (NIP), 2019-2024 döneminde 111 trilyon Rupi (1,3 trilyon dolar) tutarında bir yatırım öngörüyor. Enerjide %24, yol çalışmalarında %18, kentsel gelişimde %17 ve demiryollarında %12’lik bir dilimle dönem boyunca öngörülen sermaye harcamalarının %70'inden fazlası oluşturulacak. Başbakan GatiShakti, Ulusal Ana Planı’nı (NMP) altyapı projelerinde koordinasyon eksikliği nedeniyle para veya zaman kaybı yaşanmaması için Ekim 2021'de resmen süreci başlattı. Birlik Bütçesi 2022-23, kamu yatırımlarında veya sermaye harcamalarında NMP’ye uyumlu hale gelerek, keskin bir artış sağladı. Birlik Kabinesi, Ulusal Lojistik Politikasını (NLP) onaylamak için Eylül ayında toplandı. Politikanın NMP'yi tamamlayacağı ve ülke genelinde lojistik hizmetlerine verimlilik getireceği söyleniyor. Yollar, demiryolları, havaalanları, limanlar, toplu taşıma, su yolları ve lojistik altyapı yedi segmenti oluşturuyor. Hükümetle birlikte, ekonomik büyümeye ve sürdürülebilir kalkınmaya yedi segment aracılığıyla dönüştürücü bir yaklaşım benimseyecek. Fonlar, Morbi semtinde bir tıp kampüsünün geliştirilmesine ve Morbi-Halvad devlet karayolunun genişletilmesine gidecek. Rajkot'ta, Ulusal Karayolu 27'nin Rajkot Jetpur bölümü mevcut dört şeritten altı şeride çıkarılacak ve ayrıca uygun fiyatlı evlerin ve bir Gati Shakti terminalinin inşasını içerecek.

Ekonomik yatırımlar

Case Hindistan'da 50.000'inci kazıcı yükleyiciyi üretti

Bir CNH Industrial markası olan Case Construction Equipment, Madhya Pradesh, Pithampur'daki tesisinden 50.000'inci kazıcı yükleyiciyi üretti. 1989 yılında inşa edilen fabrika, kazıcı yükleyiciler, kompaktörler ve paletli ekskavatörler dahil olmak üzere çok çeşitli inşaat ekipmanları üretiyor. CNH Industrial Afrika, Orta Doğu ve Asya Pasifik endüstriyel inşaat segmentinden sorumlu Başkan Yardımcısı Fabrizio Cepollina, “Case tarafından sektörde ilk kez seri üretim prosesine sahip olan kazıcı yükleyici 1957 yılında üretildi. Tesis halihazırda Hindistan dahil 80'e yakın ülkenin talebini karşılıyor. Buradan ek pazarlara ihracat hacmini daha da artırmayı hedefliyoruz” dedi. Ayrıca Şirketin yakın zamanda kazıcı yükleyici operasyonu hakkında ücretsiz eğitim sağlamak için bir Skill Development Centre (Beceri Geliştirme Merkezi) açtı. Girişimin, her yıl 240 profesyoneli eğiterek Merkezi Hükümetin Beceri Hindistan Misyonuna katkıda bulunduğu belirtiliyor.

Hindistan hükümetinin aksama süresini azaltma ve üretkenliği artırma çabaları, ülkenin altyapısı ve 2022'de %4 büyüyeceği tahmin edilen inşaat ekipmanı pazarı için olumlu bir profil sunuyor. Buna rağmen, Hindistan Otoyol Dışı Araştırma Genel Müdürü Samir Bansal, 2022'nin ilk yarısında iş makinesi satışlarının yüzde 5 oranında düştüğünü ve ikinci yarıda da talebin benzer olduğunu söylüyor. Bunun büyük ölçüde hükümetin artan enflasyon nedeniyle genişleyen açığa rağmen sermaye harcamalarını ve altyapı yatırımlarını belirlenen bütçe seviyelerinde tutma planlarına bağlı olduğu düşünülüyor. Hindistan, büyük altyapı boşluklarına sahip gelişmekte olan bir ülkedir. Bu, ülkeyi yeni ekonomik büyümeye doğru iten temel itici güçlerden biri olduğu için olumlu olarak görülebilir. Bansal, sektörün şu anda yoğun bir hükümet odağına sahip olmasının cesaret verici olduğunu ve bunun inşaat ekipmanlarına olan talebi artırdığını söylüyor. Dünyanın her yerinde olduğu gibi, Hindistan’ın inşaat sektörü de artan malzeme maliyetlerinin fiyatları yükseltmesi ve bazı proje taleplerini yumuşatması sorunuyla karşı karşıya. Üstelik 2024 yılında yapılması planlanan bir sonraki genel seçim, inşaat ve maden projelerinin uygulama hızını kısa bir süreliğine sekteye uğratacak. Bu faktörler nedeniyle Off-Highway Research, ekipman pazarının 2024'te gerileyeceğini tahmin ediyor. Ancak, tüm öngörülebilir faktörlere dayanarak, pazarın önümüzdeki beş yıl içinde yükseliş trendini izlemesi de bekleniyor.

Artan üretkenlik

İLANDIR

vimpo v1

Bansal, "Off-Highway Research, pazarın 2022'de %4 büyüyerek 85.500 adede ve 2023'te %9 daha fazla 93.350 adede çıkacağını tahmin ediyor. İnşaat ekipmanı satışlarının 2024'te %7’ye gerileyerek 86.400 adede düşeceği tahmin ediliyor, ancak 2025'te %8 artışla 93.700 adede, 2026'da %7 daha artarak 99.800 adede ulaşacak" dedi. JCB Hindistan Genel Müdürü ve CEO'su Deepak Shetty, Bansal'ın olumlu tahminine katılıyor ve JCB'nin inşaat ekipmanı pazarının on yıl önceki 40.000 civarı birimden 2023'ün sonunda 75-80.000 adet olarak iki katına çıktığını söylüyor. Endüstriyel altyapı ve atık yönetiminin yanı sıra kentsel altyapı geliştirme, havaalanları ve limanların Hindistan'daki endüstrinin kilit sektörleri olduğunu düşünüyor. “Son birkaç yılda çok sayıda ulusal öneme sahip proje açıklandı ve bu projeler iş makinelerine talep yaratıyor. Ek olarak, önemli bütçe tahsisleri Hindistan kırsalına doğru gittiğinden, kırsal ekonomi de endüstri için önemli bir büyüme itici gücüdür. Shetty gibi Bansal da her tür ekipmanın büyüyeceğine inanıyor, ancak pazar en popüler beş ürünün hakimiyetinde olmaya devam edecek. Bunlar; kazıcı yükleyiciler, paletli ekskavatörler, mobil vinçler, sıkıştırma ekipmanları ve tekerlekli yükleyiciler. Bansal, "Bu ürünler, 2026'da pazarın %92'sini oluşturacak ve kazıcı yükleyiciler en çok satan ekipman türü olmaya devam edecek, ancak paletli ekskavatörler daha hızlı büyüyecek. Ayrıca, Mini ekskavatör ve nokta dönüşlü yükleyici pazarı, mevcut seviyeden önemli ölçüde genişleyecek” şeklinde öngörülerini sıraladı. CEV Stage-IV'e geçişte, yeni emisyon kuralının geçerli olduğu makinelerin fiyat etkileri var. Ayrıca hükümet, emisyon standartlarını CEV Stage-V'e yükseltmeyi teklif etti; Bansal, bunun teknolojik değişiklikler ve fiyatlardaki artış nedeniyle satışları etkileyebileceğine inanıyor.

Yükselen trend

Bansal, Hintli inşaat ekipmanı müşterilerinin ihtiyaçlarına göre bilinçli ilerlediklerini söylüyor. Bu nedenle ülkede temel makinelerden yüksek performanslı makinelere kadar değişen teknoloji seviyesinde makineler satılıyor. Ancak, proje yürütme zaman çizelgelerinin kısalmasına zıt olarak teknoloji seviyelerinde bir artışa doğru kayma gerçekleşiyor. Uzaktan izlemek için inşaat ekipmanlarında popüler hale gelen telematik, uzaktan çalıştırmak için hala çok erken bir aşamada. Hindistan, diğer bazı ülkelerden daha yavaş olsa da, inşaat genelinde emisyonları azaltmak için girişimlerde bulunuyor. Ülke genelinde emisyonlar sorun teşkil ediyor. Örneğin, Hindistan'ın finans merkezi Mumbai'deki hava kalitesinin kısa süre önce dumanla dolu ulusal başkent Yeni Delhi'den daha kötü olduğu kaydedildi. Hükümet verileri, Mumbai'nin hava kalitesinin aralık ayında "çok zayıf" olarak kaydedildiğini ve sonraki iki veya üç gün boyunca aynı kaldığını gösterdi. Birkaç altyapı projesinin ve yakındaki rafinerilerden kaynaklanan emisyonların sorumlu olduğu bildirildi. “Bombay'da işler daha da kötüleşecek, çünkü inşaat faaliyetlerinde herhangi bir kısıtlama yok” diye konuşan çevreci Debi Goenka, Reuters’a yaptığı açıklamada “Metro ve araç trafiğinin yavaşlaması nedeniyle yolların tamamı kazıldı, bu da daha fazla kirliliğe yol açıyor" dedi.

Farklı teknoloji talepleri

Motor vehicle, Automotive tire, Wheel, Rolling

Emisyonlardaki artıştan büyük ölçüde inşaat projelerinin sorumlu tutulmasıyla, Hindistan'ın altyapı projelerinin sürdürülebilir hale gelmesinin nasıl sağlayacağı sorusu akla geliyor. Shetty, JCB Hindistan'ın "Sıfıra Giden Yol" girişimi üzerinde çalıştığını söylüyor. Shetty, “Bu yılın başlarında, endüstrinin ilk tam elektrikli mini ekskavatörü JCB'yi Bengaluru, Excon'da tanıttık. Sıfır emisyonlu bir makine olan JCB 19C-1E, tek şarjla tam gün çalışabiliyor. Elektrikli ekskavatörler, düşük gürültü gerektiren uygulamalar veya iç mekan uygulamaları için ideal bir pozisyonda. Daha küçük makineler ise hidro, metro ve yol inşaatı projeleri için tünellerin içinde de iyi çalışabiliyor” dedi. Hindistan, elektrikli ekipman devriminin henüz başında. Shetty ise "Sıfıra Giden Yol" girişimini karşılamak için bunun artırılması gerektiğini ve elektrikli ekipmanın, kompakt ekipman için geleceğin teknolojisi olduğunu söylüyor. Önümüzdeki yıla bakıldığında, Hindistan'ın ulaşımını ve altyapısını önemli ölçüde geliştirme planları var. Şu anda dünyanın en büyük dördüncü demiryolu ağına sahip Hindistan’ın geliştirme planları arasında 400 istasyonun yenilenmesi ve 40 yeni istasyonun daha da geliştirilmesi var. Çift haneli havalimanı projelerinin yapımı geçen yıl onaylandı. Yakın zamanda başlatılan Ulusal Lojistik Politikası (NLP), lojistik maliyetlerini mevcut %14-15 seviyesinden tek haneli rakamlara indirmeyi hedefliyor. Bu, ülke genelinde kolay kargo hareketi ve ihracat için lojistik merkezler geliştirmeye yönelik yatırımların yollarını açacaktır. Altyapı finansmanı sorununu çözmek için, uzun vadeli altyapı finansmanı ihtiyaçları için Ulusal Altyapı ve Kalkınma Bankası Finansmanı Yasası (NBFID) oluşturuldu. Bunun, uzun vadeli projelerin finansmanında müşteriler için stresi azaltması ve Hindistan'ın iddialı büyüme hedeflerine ulaşmasına yardımcı olması bekleniyor. Ülkenin bunları karşılama potansiyelinin olduğu düşünülüyor.

Sıfır emisyon hedefleri

Font

US$5 trillion economic ambition

India is one of the world’s largest markets for construction equipment and a large reason for this is due to the Government’s push towards building infrastructure. As India aspires to become a global destination for business, especially through a manufacturing-led economy, the need for world-class infrastructure has come into increasingly sharp focus. According to a report from Business Wire, at its current rate of growth India could become the second-largest market for construction equipment by the year 2030. The report states that the Indian construction industry recorded growth of 17.1% in 2021, which was supported by a continued relaxation of Covid-19 restrictions and improving construction activity in the road and highways sector.

Economic investments

Back in 2019 Prime Minister Narendra Modi set the goal of making the country a US$5 trillion economy by 2024-25 – the country may need more time before reaching this goal, but there are certainly infrastructure investments in place to help the economy grow. The National Infrastructure Pipeline (NIP) envisages an investment of Rs111 trillion (US$1.3 trillion) during 2019-2024. Energy (24%), roads (18%), urban development (17%) and railways (12%) will together account for over 70% of the projected capital expenditure during the period. The PM GatiShakti National Master Plan (NMP) was officially launched in October 2021 to ensure that India does not waste money or time due to a lack of coordination in infrastructure projects. In line with the NMP, the Union Budget 2022-23 has provided a sharp increase in public investment or capital expenditure. The Union Cabinet met in September to approve the National Logistics Policy (NLP). The policy is said to complement the NMP and bring efficiency to logistics services across the country. Together, the government will take a transformative approach to economic growth and sustainable development through seven engines – roads, railways, airports, ports, mass transport, waterways, and logistics infrastructure.

Modi, is reported to be launching state and central government projects worth Rs 7,710 crore (US$943 million). These include projects worth Rs 4,309 crore (US$533 million) in Rajkot, Rs 2,738 crore (US$334 million) in the adjoining Morbi district, and Rs 633 crore (US$77 million) in districts of the Saurashtra region. The funds will go towards the development of a medical campus in the Morbi district as well as the widening of the Morbi-Halvad state highway. Over in Rajkot, the Rajkot-Jetpur section of the National Highway 27 will be expanded from the existing four lanes to six lanes and will also include the construction of affordable houses, and a Gati Shakti terminal.

The Indian government’s efforts to reduce downtime and increase productivity are positive for the country’s infrastructure and the construction equipment market, which is predicted to grow by 4% in 2022. Despite this, Samir Bansal, General Manager of India for Off-Highway Research, says that sales of construction equipment in the first half of 2022 are estimated to have declined by 5% and says demand in the second half would be similar. He says that this is largely down to Government plans to keep its capital expenditure and infrastructural investments at the budgeted levels despite the widening deficit due to rising inflation.

India has high hopes of becoming a US$5 trillion economy by 2025, but to meet its target must address significant infrastructure gaps. Catrin Jones looks at how the country is planning to meet its ambitious goals