Proje Haberleri

Bölge Altyapıya Umut Bağlıyor

Aerial view of Moscow City skyline at sunset showing architectural landmarks and International Business Center in Moscow, Russia.

Andy Brown, Rusya ve BDT’yi oluşturan ülkelerin, ekonomik büyüme sağlamak için altyapı yatırımlarına güvendiğini belirtiyor.

Dünyanın çoğunluğu gibi, Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu’nun (BDT) geri kalanı da Covid-19’dan ciddi şekilde etkilendi.

BDT Milletlerini oluşturan ülkeler genel olarak Rusya, Azerbaycan, Ermenistan, Beyaz Rusya, Gürcistan, Kazakistan, Kırgızistan, Moldova, Tacikistan, Türkmenistan, Ukrayna ve Özbekistan – Sovyetler Birliği’nin dağılmasından sonra kurulan cumhuriyetler olarak kabul edilmektedir.

BDT Ülkeleri arasındaki Rusya, coğrafi ve ekonomik olarak en büyük ülkedir. Düşen bir ekonomiyi canlandırma çabasıyla çalışan Rusya ekonomide artış sağlamak için inşaat ve büyük ölçekli altyapı projelerine yöneliyor.

Rus yetkililer, Covid’in işletmelere ve hanelere verdiği darbeyi hafifletmek amacıyla mali kurtarma önlemleri olarak 40 milyar ABD dolarının üzerinde taahhütte bulundu. Ancak bu rakam, ülkenin Gayri Safi Yurtiçi Hasılasının (GSYİH) yalnızca % 3’ü kadar ve birçok işletmeyi korumak için yetersiz olduğuna dair korkular var.

IHS Global’den Scott Hazelton, BDT Milletlerinin ekonomik bir değerlendirmesinde şunları yazdı: “Ek olarak, 2024 yılına kadar hükümet liderliğindeki Ulusal Altyapı Projeleri için tahsis edilen 400 milyar ABD dolarının tam olarak kullanılmasının gerçekçi olmadığı kanıtlandı ve son tarih salgın sonrası mali kısıtlamalar nedeniyle 2030’a taşındı.

“Ham petrol fiyatlarındaki tarihsel çöküş ve Rusya’nın ihracat geliri kayıpları, muhtemelen kredi tahsisinin hızını yavaşlatacaktır. Dahası, sanayi sektörüne yapılan yatırım, kapasite kullanımının azalmasına karşı savunmasız kalıyor. ”

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’in karşı karşıya olduğu bir diğer sorun – Rusya’da demokrasi yanlısı protestoculardan kaynaklı artan huzursuzluğa ek olarak – ülkenin işgücünün küçülüyor olmasıdır. Bloomberg’de yer alan bir rapora göre, özellikle inşaat sektöründeki işverenler, koronavirüs kısıtlamaları göçmen sayısını yarı yarıya düşürdüğü için işlerini dolduracak insan bulmakta zorlanıyor.

Ulusal inşaatçılar sendikası tarafından ankete katılan inşaat şirketlerinin neredeyse yarısı, maaşlarını artırdıklarını söyledi. Moskova merkezli bir inşaatçı olan MIC Group, maaşları ortalama% 15’e kadar artırdı. Yönetim kurulu başkanı Andrey Ryabinskiy, “Pandemiden önce nitelikli işçi bulmak yeterince zordu ama şimdi bunu çok daha fazla hissediyoruz” dedi.

Rusya, ekonomi toparlandığında artan talebi karşılamaya yardımcı olmak için genellikle BDT ülkelerinden bir işçi ordusuna güveniyor, ancak sınırların çoğu neredeyse bir yıldır kapalı. Rusya’nın halihazırda azalan iş gücü, geçen yıl dünyanın en yüksek Covid-19 ölüm oranlarıylada darbe aldı. Nüfus, 2020’de yaklaşık 700.000 kişi azaldı ve bu, 15 yılın en büyük yıllık düşüşü.

 

 Altyapı hedefleri

Kiev Ekonomi Okulu’na (KSE) göre, Cumhurbaşkanlığı Büyük İnşaat projesinin uygulanması, önümüzdeki beş yıl içinde Ukrayna’nın GSYİH’sını% 2,2 oranında artıracak. Çalışmanın sonuçları Tüm Ukrayna Forumu “Ukrayna 30. Altyapı” sırasında yayınlandı.

Ulusal Büyük İnşaat projesi Başkan Volodymyr Zelensky tarafından 2019 sonbaharında başlatıldı. Projenin amacı, Ukrayna genelinde altyapı tesisleri inşa etmek; 1 Mart 2020’de aynı anda 300’den fazla şantiyede inşaat çalışmaları başladı.

KSE analistlerine göre, inşaat malzemelerine olan talebin artması, önümüzdeki beş yıl içinde GSYİH’da% 4,4’lük kümülatif bir artışa yol açacak.

“Çalışmamız, Ukrayna yollarına yatırım yapmanın stratejik olarak doğru bir karar olduğunu gösteriyor. Kriz döneminde ekonomi kaynaklarının fazla olduğu anlaşılmalıdır. KSE’den Yuri Sholomytsky, “Altyapı geliştirme, iş faaliyetlerini bir süreliğine canlandırmaya izin veriyor, ancak bu kısa vadeli etkiler, artan üretkenlik ve otoyol hizmetinin yoğunluğunun güçlü uzun vadeli etkileriyle tamamlanıyor” dedi.

Şubat ayında Başkan Zelensky, 2021 yılında Ukrayna’da 4.500 km ulusal öneme sahip yol ve 2.000 km yerel yolun inşa ve restore edileceğini duyurdu.

BDT Milletlerinde bir başka altyapı projesi de Kazakistan Başbakanı Askar Mamin’in Kazakistan’ın iki güney bölgesi olan Çimkent ve Türkistan’ı Özbekistan’ın başkenti ile birbirine bağlayan yüksek hızlı demir yolu inşa planlarını duyurmasıyla açıklandı.

Basında çıkan haberlere göre, proje hem Kazakistan hem de Özbekistan’ın turizm endüstrilerini canlandırmanın bir yolu olarak görülüyor, ancak aynı zamanda iki ülke arasındaki  yakın diplomatik ilişkileri yansıtıyor.

BDT Milletlerini oluşturan ülkelerin çoğu altyapıya yatırım yapıyor, ancak Birleşmiş Milletler (BM) tarafından Avrupa’nın geçiş ekonomilerinde doğrudan yabancı yatırımın (DYY) öngörülen yeni bir raporuyla bu projeler için dahili olarak fon bulmak zorunda kalabilirler. 2020’de yaklaşık% 38 oranında düşecek.

Rapor, BDT’nin yanı sıra güneydoğu Avrupa’daki ülkelerdeki düşüşlere dikkat çekti. Bulgular, koronavirüs krizinden çoktan etkilenen bu ülkelerin ekonomilerinin, yeni inşaat projelerinin azalmasıyla artık daha da kötüye gittiğini gösteriyor.

Rapora göre, 2019’da düşüşte olan sıfırdan proje duyuruları (yatırımcı ilgisinin önemli bir göstergesi), 2020’nin ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre% 44 daha fazla darbe aldı.

Bu geçiş dönemindeki ekonomiler için, 2020’nin ilk çeyreğinde yatırımcı ilgisindeki azalma, DYY’nin% 59 artışla yaklaşık 48,5 milyar Euro’ya (58 milyar ABD Doları) yükseldiği 2019’unkiyle keskin bir tezat oluşturuyor.

Ancak yatırımın büyük kısmı Rusya Federasyonu, Ukrayna ve Özbekistan’daki projelerde görüldü.

BM raporu, koronavirüs krizini ve ardından gelen düşük petrol fiyatlarını aşağı yönlü itici güçler olarak gösterdi ve bu düşüşlerin 2022’den önce tersine çevrilmesinin muhtemel olmadığını söyledi.

Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı yatırım ve işletme direktörü James Zhan, “Pandemi, pazar arayışındaki DYY’yi doğrudan etkileyen geçiş ekonomilerinde bir durgunluğa neden oldu” dedi.

Gaz boru hattı gerilimleri

ABD Başkanı seçilen Joe Biden’in danışmanlarından Nicholas Burns, Rusya ile Avrupa arasında çalışması planlanan Nord Stream 2 doğalgaz boru hattı konusunda Avrupa ile görüşme çağrısında bulundu. Ancak önce, 9 milyar Euro (10,8 milyar ABD Doları) proje üzerindeki çalışmaların durdurulması gerektiğini söyledi.

The Moscow Times gazetesinde yer alan bir açıklamada, “Avrupalılar Kuzey Akım 2’nin inşasını durdurmalı ve Amerikalılar yaptırımları askıya almalı. Bu, yeni ABD yönetimine Alman hükümeti ve ilgili diğer ülkelerle gizli ve sakin bir şekilde konuşma fırsatı verecektir. ”

Açıklama, Başkan Donald Trump yönetiminin 2019’da yaptırımları kışkırtan ve Almanya’yı ve diğer Avrupa ülkelerini Rusya’dan gazı kabul etmeleri nedeniyle defalarca kınayan tutumunda hafif bir yumuşama olarak görüldü.

ABD geçtiğimiz günlerde “Nord Stream 2’nin inşasına ilişkin yaptırımların genişletilmesinden” söz ettiği Ulusal Savunma Yetkilendirme Yasasını yayınladı.

Yaptırımlar ilk uygulandığında ABD, projede yer alan şirketleri varlıkların dondurulması ve vize kısıtlamaları ile tehdit etti.

Bu şirketler arasında boru hattını geliştiren Rus enerji devi Gazprom’un yanı sıra Almanya’nın Wintershall ve Uniper grupları, Hollanda-İngiliz şirketi Shell, Fransa’daki Engie ve Avusturyalı OMV yer alıyor. ABD’nin baskısı nedeniyle diğer şirketler projeyi terk etti.

1.200 km’lik Kuzey Akım 2 boru hattı, Rusya’daki Ust-Luga’dan, Baltık Denizi üzerinden (orijinal Kuzey Akım boru hattına neredeyse aynı rota üzerinde) Almanya’daki Greifswald’a kadar uzanacak.

Tamamlanırsa, boru hattı Rusya’dan Avrupa’ya yılda 55 milyar m³’e kadar gaz taşıyacak ve Avrupa’nın yerel gaz üretiminin düşmesiyle ABD, Rusya’nın enerjisine artan bağımlılığından özellikle endişe duyuyor.

iturkiye

Bir cevap yazın